{gspeech}
- O svojich špecifických potrebách, o zhoršenom zdravotnom stave včas informovať koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami(Netreba informovať každého pracovníka na škole. Koordinátor, ktorý pracuje v Poradenskom centre, zariadi všetko potrebné s tým, že citlivo zaobchádza s týmito informáciami a rozumie premenlivosti konkrétneho zdravotného stavu.)
- Informovať sa ohľadom systému štúdia na vysokej škole(Informácie vedia poskytnúť: koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami, pracovníci poradenského a podporného centra, pracovníci študijného oddelenia.)
- Poznať svoje práva a povinnosti(Poznať legislatívne dokumenty o štúdiu na vysokej škole: študijný poriadok; smernicu o podpore študentov so špecifickými potrebami.)
- Získať v dostatočnom predstihu informácie o podmienkach absolvovania predmetu(o nárokoch na skúšku, o jej priebehu, o potrebných študijných materiáloch)
- Využívať konzultácie s vyučujúcimi(Nehanbiť sa, nemať strach, obavy.)
- Komunikovať so spolužiakmi(Využívať viaceré možnosti komunikácie: osobná, telefonická, mailová, sociálne siete.)
- Informovať sa o dianí na fakulte, na univerzite(na webovej stránke alebo prostredníctvom akademického informačného systému)
- Poznať možnosti podpory(osobná a študijná asistencia, zapisovateľský servis, podporné a asistenčné technológie, špeciálna študovňa, sprístupňovanie študijných materiálov – digitalizácia, zhotovovanie kópií študijných textov vo zväčšenom type čiernotlačového písma, materiály v Braillovom písme a reliéfnej grafike, zvukové publikácie, hlasový výstup, nahrávky a oznamovače, ...)
- V prípade akýchkoľvek otázok neváhať a kontaktovať podporné centrum (Do Poradenského centra je možné prísť osobne, ozvať sa telefonicky alebo mailom.)
{/gspeech}