Časová kompenzácia

Písomné odpovede môžu pre študentov so psychickými ťažkosťami, chronickým ochorením alebo so zdravotným oslabením predstavovať zvýšené nároky na čas. Rozsah časového navýšenia pri písomných prácach určí Poradenské centrum po zohľadnení odporúčaní odborníka, nárokov konkrétneho vyučovacieho predmetu a individuálnych potrieb študenta.

Možnosť rozdelenia skúšky na viac častí

Študenti so psychickými ťažkosťami, chronickým ochorením alebo so zdravotným oslabením môžu mať ťažkosti, ak sa dlho namáhajú. Ak by navýšený čas písomnej práce prekročil jednu vyučovaciu hodinu, odporúča sa skúšku rozdeliť na dve časti.

Individuálny harmonogram plnenia študijných povinností

Nakoľko zdravotný/psychický stav študenta môže byť premenlivý, odporúča sa, aby mal skúšky rovnomerne rozdelené a tiež, aby mal možnosť absolvovať skúšky aj mimo skúškového obdobia. Záväzné termíny hodnotenia sa dohodnú s vedúcim katedry. V závislosti od vývinu zdravotného stavu môžu byť termíny korigované. Pre realizáciu týchto opatrení je nutná spolupráca študenta s Poradenským centrom KU a príslušnou katedrou. Preto študent bude pravidelne v kontakte s odborníkmi Poradenského centra KU.

Asistencia pri skúškach

V prípade potreby môže vyučujúci po zadaní písomnej práce priebežne overiť, či študent s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami porozumel zadaniu. Vyučujúci tiež môže po položení otázky overiť správnosť pochopenia kontrolnými otázkami.

  Click to listen highlighted text! Časová kompenzácia Písomné odpovede môžu pre študentov so psychickými ťažkosťami, chronickým ochorením alebo so zdravotným oslabením predstavovať zvýšené nároky na čas. Rozsah časového navýšenia pri písomných prácach určí Poradenské centrum po zohľadnení odporúčaní odborníka, nárokov konkrétneho vyučovacieho predmetu a individuálnych potrieb študenta. Možnosť rozdelenia skúšky na viac častí Študenti so psychickými ťažkosťami, chronickým ochorením alebo so zdravotným oslabením môžu mať ťažkosti, ak sa dlho namáhajú. Ak by navýšený čas písomnej práce prekročil jednu vyučovaciu hodinu, odporúča sa skúšku rozdeliť na dve časti. Individuálny harmonogram plnenia študijných povinností Nakoľko zdravotný/psychický stav študenta môže byť premenlivý, odporúča sa, aby mal skúšky rovnomerne rozdelené a tiež, aby mal možnosť absolvovať skúšky aj mimo skúškového obdobia. Záväzné termíny hodnotenia sa dohodnú s vedúcim katedry. V závislosti od vývinu zdravotného stavu môžu byť termíny korigované. Pre realizáciu týchto opatrení je nutná spolupráca študenta s Poradenským centrom KU a príslušnou katedrou. Preto študent bude pravidelne v kontakte s odborníkmi Poradenského centra KU. Asistencia pri skúškach V prípade potreby môže vyučujúci po zadaní písomnej práce priebežne overiť, či študent s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami porozumel zadaniu. Vyučujúci tiež môže po položení otázky overiť správnosť pochopenia kontrolnými otázkami. Powered By GSpeech