Časová kompenzácia

Práca s textom môže pre študenta so sluchovým postihnutím predstavovať zvýšené nároky na čas. Rozsah časového navýšenia určí Poradenské centrum po zohľadnení odporúčaní odborníka, nárokov konkrétneho vyučovacieho predmetu a individuálnych potrieb študenta.

Prispôsobenie formy skúšania

Študenti s poruchou sluchu väčšinou uprednostňujú písomnú odpoveď pred ústnym skúšaním. Ak sa skúška realizuje ústne, pri ústnom skúšaní sa poskytnú študentovi otázky písomnou formou, aby sa zamedzilo neporozumeniu otázkam z dôvodu nedoslýchavosti. Je tiež možné po dohode s vyučujúcim vylúčiť počúvanie zo záznamu, ktoré sa praktizuje najmä pri výučbe cudzích jazykov.

Možnosť využívania asistenčných technológií pri skúškach

Študent môže využívať po dohode s vyučujúcim vlastné kompenzačné pomôcky podľa potreby, napr. FM systém. Študenti, ktorí bežne používajú špecifické zariadenia (ako sú napr. kompenzačné a špeciálne učebné pomôcky), sú povinní vopred upozorniť vyučujúceho na to, že majú potrebu toto vlastné špecifické zariadenie použiť. Študent sa pritom zaväzuje k tomu, že pri využití techniky nedochádza k porušovaniu zásad všeobecne platných pre skúšky (napr. využívanie dát na osobných záznamníkoch a počítačoch v prípade, keď skúška s využitím osobných poznámok nepočíta). Ak by sa zistilo, že študent porušoval tieto zásady, bude sa to chápať ako disciplinárny priestupok v zmysle Disciplinárneho poriadku Katolíckej univerzity v Ružomberku pre študentov.

Možnosť využívania tlmočníka pri skúškach

V prípade potreby má študent umožnené vykonať skúšku v prítomnosti tlmočníka do posunkovej reči.

Asistencia pri skúškach

V prípade potreby je tiež možné požiadať vyučujúceho, aby zvýraznil podstatu otázky a uviedol synonymá pri problematických slovách. V prípade potreby a tiež po dohode s vyučujúcim môže študent použiť didaktickú pomôcku – synonymický slovník.

  Click to listen highlighted text! Časová kompenzácia Práca s textom môže pre študenta so sluchovým postihnutím predstavovať zvýšené nároky na čas. Rozsah časového navýšenia určí Poradenské centrum po zohľadnení odporúčaní odborníka, nárokov konkrétneho vyučovacieho predmetu a individuálnych potrieb študenta. Prispôsobenie formy skúšania Študenti s poruchou sluchu väčšinou uprednostňujú písomnú odpoveď pred ústnym skúšaním. Ak sa skúška realizuje ústne, pri ústnom skúšaní sa poskytnú študentovi otázky písomnou formou, aby sa zamedzilo neporozumeniu otázkam z dôvodu nedoslýchavosti. Je tiež možné po dohode s vyučujúcim vylúčiť počúvanie zo záznamu, ktoré sa praktizuje najmä pri výučbe cudzích jazykov. Možnosť využívania asistenčných technológií pri skúškach Študent môže využívať po dohode s vyučujúcim vlastné kompenzačné pomôcky podľa potreby, napr. FM systém. Študenti, ktorí bežne používajú špecifické zariadenia (ako sú napr. kompenzačné a špeciálne učebné pomôcky), sú povinní vopred upozorniť vyučujúceho na to, že majú potrebu toto vlastné špecifické zariadenie použiť. Študent sa pritom zaväzuje k tomu, že pri využití techniky nedochádza k porušovaniu zásad všeobecne platných pre skúšky (napr. využívanie dát na osobných záznamníkoch a počítačoch v prípade, keď skúška s využitím osobných poznámok nepočíta). Ak by sa zistilo, že študent porušoval tieto zásady, bude sa to chápať ako disciplinárny priestupok v zmysle Disciplinárneho poriadku Katolíckej univerzity v Ružomberku pre študentov. Možnosť využívania tlmočníka pri skúškach V prípade potreby má študent umožnené vykonať skúšku v prítomnosti tlmočníka do posunkovej reči. Asistencia pri skúškach V prípade potreby je tiež možné požiadať vyučujúceho, aby zvýraznil podstatu otázky a uviedol synonymá pri problematických slovách. V prípade potreby a tiež po dohode s vyučujúcim môže študent použiť didaktickú pomôcku – synonymický slovník. Powered By GSpeech