Ondrej, študent Filozofickej fakulty KU
Keďže som nevidiaci, využíval som hlavne skenovanie kníh. Stačilo do Poradenského centra napísať, ktorú knihu potrebujem a o pár dní som ju už mohol čítať v počítači s hlasovým výstupom. Centrum mi takisto pomáhalo pri vybavovaní internátu a komunikácii so študijným oddelením. Poradenské centrum taktiež pomáhalo pri komunikácii s vyučujúcimi. Najviac sa to prejavilo v skúškovom období, keďže bolo potrebné dohodnúť dlhší čas na vypracovanie testu alebo úpravu testu do elektronickej podoby. Na KU som ukončil bakalárske a neskôr aj magisterské štúdium. Pri záverečných skúškach som aj vďaka Poradenskému centru mohol vypracovať test na počítači s hlasovým výstupom.

Ivana, študentka Filozofickej fakulty KU
Poradenské centrum mi pomohlo ešte v časoch, keď som nebola študentkou Katolíckej univerzity, ale iba uchádzačkou o štúdium. Keď som oznámila na Poradenskom centre, že som slabozraká a potrebovala by som pomoc, zavolala mi pracovníčka a pýtala sa ma, či budem potrebovať navyše čas pri písomnom teste na prijímací pohovor, ako mi má zväčšiť písmo, alebo mi ponúkla možnosť písať text elektronicky. Počas štúdia na univerzite mi pomohla aj s vypísaním zápisného listu a kontaktovala vyučujúcich, aby s nimi prekonzultovala možnosti skúšok a prednášok, ktoré by mi najviac vyhovovali vzhľadom na moje zdravotné ťažkosti. Moju psychiku, ktorá bola pretrhaná skúškami a stresom, zošívali psychologičky v Poradenskom centre. Aj keď boli zamestnankyne KU, pre mňa boli skôr ako kamarátky. Pomohli mi s mojou trémou, s ktorou stále bojujem, s učením, s tým, ako zvládať nepríjemné situácie. Riešili sme úlohy, robili sme rôzne testy a často sme sa aj hrali. Niekedy sme sa len rozprávali o živote, rodine, zážitkoch a na chvíľu sme mohli zabudnúť, že sme súčasťou chaosu univerzity. Od roku 2014 Poradenské centrum slúži nie len na poradenstvo, ale aj na zlepšenie kvality štúdia vďaka špeciálnej študovni. V nej sa nachádzajú rôzne pomôcky, ktoré urýchľujú štúdium. Pero, ktorým prejdete riadok v knihe a ten sa objaví na obrazovke počítača. Diktafón, do ktorého niečo poviete a program z hovoreného slova vyrobí textový dokument. Elektronické lupy, hovoriace skenery, rôzne programy na zväčšenie, konvertovanie či čítanie textu atď. Vždy v študovni nájdete aj asistenta, ktorý s prácou pomôže, alebo vysvetlí, ako toto technické „nebo“ funguje. Asistenti sú študenti KU, túto prácu som si mohla vyskúšať aj ja. Či už opíšem Poradenské centrum z pohľadu asistenta, alebo z pohľadu handicapovaného študenta, musím zdôrazniť, že nikdy by som nedosiahla také dobré výsledky na inej univerzite, ak by tam toto centrum chýbalo.

Zuzana, študentka Filozofickej fakulty KU
Keďže som mala skúsenosti aj z iných prijímacích pohovorov na rôznych univerzitách, KU ma pozitívne prekvapila ihneď. Študovalo sa mi tu dobre a ak sa vyskytol problém a zlyhala aj komunikácia s vyučujúcimi, obrátila som sa na Poradenské centrum a v kooperácii s ním sme všetko úspešne vyriešili. Katolícka univerzita a hlavne Katedra žurnalistiky bola veľmi dobre pripravená poskytnúť aj študentom so špecifickými potrebami, v mojom prípade so zrakovým znevýhodnením, vhodné podmienky pre štúdium. S vyučujúcimi sa vždy dalo dohodnúť na najlepšom spôsobe formy skúšky a prípadného dodania materiálov počas semestra. V druhej časti môjho štúdia pribudla v Poradenskom centre aj Špeciálna študovňa, v ktorej sme si mohli pohodlne skenovať materiály, požičiavať pomôcky alebo nerušene pracovať. Interiér univerzity je pekný a zväčša dobre označený pre zrakovo postihnutých (braillové popisky na dverách a označené schody). Navyše je tu priateľská a rodinná atmosféra. Skrátka - študovalo sa mi tu dobre. :-)

Sophia, študentka Pedagogickej fakulty KU
Poradenské centrum Katolíckej univerzity v Ružomberku mi pomohlo s prípravou množstva študijných materiálov potrebných ku prednáškam a na skúšky, ktoré som potom mohla s prehľadom a ľahkosťou naštudovať. Nesmierne ochotné pracovníčky v Poradenskom centre sa zaujímajú o proces môjho štúdia počas celého semestra, sú vždy milé a nemajú problém vybaviť čokoľvek, čo sa týka môjho hendikepu. Stále sa môžem bez akýchkoľvek problémov na Poradenské centrum obrátiť. Nečakala som, že takéto služby poskytuje nejaká z vysokých škôl a že takáto ochota je aj na Slovensku a nielen v zahraničí. Medzi pomôcky, ktoré mi v Poradenskom centre bez problémov a bezplatne poskytli patria: notebook, (s programom na zväčšenie písmen a na čítanie pre menšie namáhanie oči) skenovacia myš (skenuje mi tlačený text a je možné ho hneď uložiť do notebooku) a taktiež čítací skener, vďaka ktorému môžem rýchlo a ľahko študovať. Čítací skener mi preskenuje potrebné strany a hneď mi ich obsah aj zrozumiteľne číta, preto nemusím namáhať svoje oči. Tiež bolo možné využiť službu zapisovateľa, ktorú využívam a je pre mňa neopísateľne nápomocná, spolužiak mi zapisuje všetky poznámky. Je to pre mňa pomoc, ktorú som si doteraz po všelijakých skúsenostiach ani nevedela predstaviť. Poradenskému centru patrí obrovské ĎAKUJEM za to obrovské uľahčenie. ☺️

  Click to listen highlighted text! Ondrej, študent Filozofickej fakulty KUKeďže som nevidiaci, využíval som hlavne skenovanie kníh. Stačilo do Poradenského centra napísať, ktorú knihu potrebujem a o pár dní som ju už mohol čítať v počítači s hlasovým výstupom. Centrum mi takisto pomáhalo pri vybavovaní internátu a komunikácii so študijným oddelením. Poradenské centrum taktiež pomáhalo pri komunikácii s vyučujúcimi. Najviac sa to prejavilo v skúškovom období, keďže bolo potrebné dohodnúť dlhší čas na vypracovanie testu alebo úpravu testu do elektronickej podoby. Na KU som ukončil bakalárske a neskôr aj magisterské štúdium. Pri záverečných skúškach som aj vďaka Poradenskému centru mohol vypracovať test na počítači s hlasovým výstupom. Ivana, študentka Filozofickej fakulty KUPoradenské centrum mi pomohlo ešte v časoch, keď som nebola študentkou Katolíckej univerzity, ale iba uchádzačkou o štúdium. Keď som oznámila na Poradenskom centre, že som slabozraká a potrebovala by som pomoc, zavolala mi pracovníčka a pýtala sa ma, či budem potrebovať navyše čas pri písomnom teste na prijímací pohovor, ako mi má zväčšiť písmo, alebo mi ponúkla možnosť písať text elektronicky. Počas štúdia na univerzite mi pomohla aj s vypísaním zápisného listu a kontaktovala vyučujúcich, aby s nimi prekonzultovala možnosti skúšok a prednášok, ktoré by mi najviac vyhovovali vzhľadom na moje zdravotné ťažkosti. Moju psychiku, ktorá bola pretrhaná skúškami a stresom, zošívali psychologičky v Poradenskom centre. Aj keď boli zamestnankyne KU, pre mňa boli skôr ako kamarátky. Pomohli mi s mojou trémou, s ktorou stále bojujem, s učením, s tým, ako zvládať nepríjemné situácie. Riešili sme úlohy, robili sme rôzne testy a často sme sa aj hrali. Niekedy sme sa len rozprávali o živote, rodine, zážitkoch a na chvíľu sme mohli zabudnúť, že sme súčasťou chaosu univerzity. Od roku 2014 Poradenské centrum slúži nie len na poradenstvo, ale aj na zlepšenie kvality štúdia vďaka špeciálnej študovni. V nej sa nachádzajú rôzne pomôcky, ktoré urýchľujú štúdium. Pero, ktorým prejdete riadok v knihe a ten sa objaví na obrazovke počítača. Diktafón, do ktorého niečo poviete a program z hovoreného slova vyrobí textový dokument. Elektronické lupy, hovoriace skenery, rôzne programy na zväčšenie, konvertovanie či čítanie textu atď. Vždy v študovni nájdete aj asistenta, ktorý s prácou pomôže, alebo vysvetlí, ako toto technické „nebo“ funguje. Asistenti sú študenti KU, túto prácu som si mohla vyskúšať aj ja. Či už opíšem Poradenské centrum z pohľadu asistenta, alebo z pohľadu handicapovaného študenta, musím zdôrazniť, že nikdy by som nedosiahla také dobré výsledky na inej univerzite, ak by tam toto centrum chýbalo. Zuzana, študentka Filozofickej fakulty KUKeďže som mala skúsenosti aj z iných prijímacích pohovorov na rôznych univerzitách, KU ma pozitívne prekvapila ihneď. Študovalo sa mi tu dobre a ak sa vyskytol problém a zlyhala aj komunikácia s vyučujúcimi, obrátila som sa na Poradenské centrum a v kooperácii s ním sme všetko úspešne vyriešili. Katolícka univerzita a hlavne Katedra žurnalistiky bola veľmi dobre pripravená poskytnúť aj študentom so špecifickými potrebami, v mojom prípade so zrakovým znevýhodnením, vhodné podmienky pre štúdium. S vyučujúcimi sa vždy dalo dohodnúť na najlepšom spôsobe formy skúšky a prípadného dodania materiálov počas semestra. V druhej časti môjho štúdia pribudla v Poradenskom centre aj Špeciálna študovňa, v ktorej sme si mohli pohodlne skenovať materiály, požičiavať pomôcky alebo nerušene pracovať. Interiér univerzity je pekný a zväčša dobre označený pre zrakovo postihnutých (braillové popisky na dverách a označené schody). Navyše je tu priateľská a rodinná atmosféra. Skrátka - študovalo sa mi tu dobre. :-) Sophia, študentka Pedagogickej fakulty KUPoradenské centrum Katolíckej univerzity v Ružomberku mi pomohlo s prípravou množstva študijných materiálov potrebných ku prednáškam a na skúšky, ktoré som potom mohla s prehľadom a ľahkosťou naštudovať. Nesmierne ochotné pracovníčky v Poradenskom centre sa zaujímajú o proces môjho štúdia počas celého semestra, sú vždy milé a nemajú problém vybaviť čokoľvek, čo sa týka môjho hendikepu. Stále sa môžem bez akýchkoľvek problémov na Poradenské centrum obrátiť. Nečakala som, že takéto služby poskytuje nejaká z vysokých škôl a že takáto ochota je aj na Slovensku a nielen v zahraničí. Medzi pomôcky, ktoré mi v Poradenskom centre bez problémov a bezplatne poskytli patria: notebook, (s programom na zväčšenie písmen a na čítanie pre menšie namáhanie oči) skenovacia myš (skenuje mi tlačený text a je možné ho hneď uložiť do notebooku) a taktiež čítací skener, vďaka ktorému môžem rýchlo a ľahko študovať. Čítací skener mi preskenuje potrebné strany a hneď mi ich obsah aj zrozumiteľne číta, preto nemusím namáhať svoje oči. Tiež bolo možné využiť službu zapisovateľa, ktorú využívam a je pre mňa neopísateľne nápomocná, spolužiak mi zapisuje všetky poznámky. Je to pre mňa pomoc, ktorú som si doteraz po všelijakých skúsenostiach ani nevedela predstaviť. Poradenskému centru patrí obrovské ĎAKUJEM za to obrovské uľahčenie. ☺️ Powered By GSpeech